Rajd Wiedeński 2013

W 330 rocznicę bitwy pod Wiedniem, często określanej „Odsieczą Wiedeńską” Stowarzyszenie „Międzynarodowy Motocyklowy Rajd Katyński” zorganizowało rajd. Na rajd wybraliśmy się w trójkę: Mirek, Krzysztof i Piotr. Do Legnicy odprowadziło nas kilku kolegów za co bardzo dziękujemy, wyruszyliśmy z pod pomnika Bohaterów II Armii Wojska Polskiego.
Rajdowcy zbierali się 7 września w Świątyni Opaczności Bożej gdzie w instytucie Jana Pawła II nocowali. Motocykliści zostali podzieleni na grupy, rozdzielono sprzęt i oznaczenia. W rajdzie brało udział 40 motocyklistów.
Pierwszym etapem była Łódź i okolice, gdzie wszyscy dotarli w grupach i rozpoczęliśmy wspólne zwiedzanie. Odwiedziliśmy Muzeum Tradycji Niepodległościowych, cmentarz wojenny z 1914 r. „Stara Gadka”, „Gałków Mały”, „Wiączyń Dolny”, kościół z wmurowanymi pociskami. Nocleg spędziliśmy w seminarium duchownym w Łodzi. Trasa objazdu przy zwiedzaniu wyniosła około 80 km
Dnia następnego dotarliśmy pod Kraków gdzie spotkaliśmy się z uczestnikami XIII Rajdu Katyńskiego.
10 września wspólnie wszyscy uczestnicy rajdów „Katyńskiego” i „Wiedeńskiego” (około 120 motocykli) brali udział w uroczystościach na Wawelu. Gdzie złożono hołd Janowi III Sobieskiemu, Józefowi Piłsudskiemu oraz Marii i Lechowi Kaczyńskim. Po uroczystościach wszyscy w grupach ruszyli w drogę a punktem docelowym był Esztergom (siedziba Prymasa Węgier). Zostaliśmy bardzo uroczyście przywitani przez miejscowych motocyklistów.
Dnia następnego złożyliśmy wieniec pod pomnikiem Jana III Sobieskiego w Parkanach (pole bitwy Jana III Sobieskiego z Turkami) i ruszyliśmy w kierunku Wiednia. Dotarliśmy do Maria Ellend pod Wiedniem gdzie w ośrodku misyjnym prowadzonym przez polskich księży rozbiliśmy nasz obóz.
12 wrześnie wyruszyliśmy na Kahlenberg obok Wiednia który był areną obchodów 330 rocznicy bitwy pod Wiedniem, bitwy uznanej za jedną z najważniejszych w dziejach świata, bitwy, w której stawką nie było terytorium danego państwa, a chrześcijańskie wartości Europy.
,,Tutaj, na Kahlenbergu w Wiedniu, jesteśmy zwycięzcami. Mało jest takich miejsc na świecie – tymi słowami rektor kościoła św. Józefa ks. Roman Krekora przywitał uczestników XIII Międzynarodowego Motocyklowego Rajdu Katyńskiego, który w 330. rocznicę wiktorii wiedeńskiej zawitał do stolicy Austrii.
Uczestnicy rajdu triumfalnie wjechali na Kahlenberg kawalkadą, na czele której byli motocykliści z założonymi husarskimi piórami. Przed wejściem do kościoła utworzyli szpaler, przez który wprowadzono sztandar rajdu. W chwili powitania przez rektora kurant kościelny wybijał hymn Polski, którego słowa odśpiewali uczestnicy rajdu.
– Serce rośnie, jak się widzi takie skrzydła husarskie. 330 lat czekaliśmy na was – powitał motocyklistów ks. Krekora, zmartwychwstaniec.”
13 września wyruszyliśmy w kierunku Polski, noc spędziliśmy w Czechach obok Ołomuńca w krużgankach Bazyliki na Świętym Kopcu.
14 września jadąc przez Piekary Śląskie dotarliśmy do Częstochowy, gdzie na błoniach większość z nas rozbiła swoje namioty i tak spędziliśmy noc.
15 września rajd dotarł do Warszawy gdzie odbyło się uroczyste zakończenie.

Galeria zdjęć
Galeria video

Możesz napisać komentarz, lub użyć trackback ze swojej strony.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany aby móc komentować!.