Spotkanie opłatkowe

DSC_1111 cover

Zakończenie sezonu Jagoda 2015

Wspaniała atmosfera, wspaniała wycieczka, moc atrakcji. Wielkie podziękowania dla Ani, Dorotki i Danusi za przygotowanie niepowtarzalnej imprezy. Wielka prośba:, jeśli wam sił i chęci nie zabraknie my zawsze będziemy na tak dobrze przygotowanej imprezie i deklarujemy pomoc.

11 Listopada Święto Niepodległości Polski

DSC_7686 cover

Nasz także nie zabrakło.

Spotkanie sobotnie

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po długiej przerwie wakacyjnej pierwsze spotkanie w ostatnią sobotę miesiąca. Wszyscy pełni wrażeń po sezonie motocyklowym.

Wschowa 2015

DSC_0838 cover

Zakończenie Zlotu z Huty Pieniackiej, spotkanie z kolegami z Rajdu Katyńskiego.

Festyn Rodzinny w Ruszowie 2015

DSC_0126 cover

Na zaproszenie Sołtysa Ruszowa i naszych kolegów motocyklistów ruszyliśmy po raz kolejny do Ruszowa na festyn rodzinny. Nasza obecność była atrakcją dla biesiadujących i wielu dzieci, z którymi odbyliśmy przejażdżki i robiliśmy wspólne zdjęcia. Dziękujemy za miłe przyjęcie, jesteśmy w przyszłym roku.

Galeria zdjęć

II Zjazd Motocyklowy Dolnego Śląska 10 maja 2015 Krzeszów

Po raz pierwszy uczestniczyliśmy w uroczystościach w Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie. Wspólny wyjazd, ładna pogoda, zwiedzanie zabytków w Krzeszowie i smaczny posiłek. Wiele doznań, będziemy w przyszłym roku.

Pierwszy piknik moto-bluesowy w Świeradowie Zdroju 16-05-2015

20150516_123310-cover

Na zaproszenie organizatorów odpowiedziała znaczna część motocyklistów ZGM. Były dwie grupy przed południem i po południu, wszyscy także wybrali się na wycieczkę w pobliskie góry. Liczymy na następny rok.

Częstochowa 2015

20150419_110522-cover

Na wyjazd do Częstochowy zdecydowało się 57 osób.
Jechali motocykliści ze Zgorzelca, Bogatyni, Ruszowa, Legnicy, Głogowa, Wrocławia i Niemiec.
Jest to nasz już siódmy wspólny wyjazd na rozpoczęcie sezonu w Częstochowie.
Na uroczystościach było około 30 tyś. motocyklistów, my już po raz kolejny nocowaliśmy u Sióstr Antoninek i mamy zaproszenie na następny rok.

Spotkanie Opłatkowe 2014

Kolejny raz przed świętami spotkaliśmy się w wspaniałym gronie motocyklistów aby życzyć sobie wesołych i rodzinnych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku. Miejscem tegorocznego spotkania była restauracja „Sosnówka” w Ruszowie, miejsce nastrojowe, gościnne oraz z dobrym jedzeniem. W trakcie spotkania wspominaliśmy wyjazdy motocyklowe z tego roku i planowaliśmy nowy sezon. Sebastian z Parowej przedstawił film ze swojej wyprawy do USA oraz oglądaliśmy zdjęcia z naszych wspólnych wyjazdów. Sebastian otrzymał flagę za najdalszą wyprawę a Kazik za organizacje i integracje motocyklistów z Ruszowa i Starego Węglińca. Ani i Dorotce dziękujemy za przygotowanie i organizacje wspaniałego spotkania a także za przygotowanie wielu atrakcji i świąteczną dekoracje sali. Życzę wszystkim wesołych świąt oraz szczęśliwego 2015 roku.

Mikołaje 2014

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 grudnia jest dniem na który czekają dzieci i my. Wielką przyjemnością jest przygotowywanie i dawanie prezentów. Radość którą widzimy w oczach dzieci jest wielką nagrodą za zaangażowanie. W tym roku po raz czwarty na Mikołaja odwiedziliśmy dzieci w rodzinnym domu dziecka w Trójcy i po raz drugi dzieci z domu samotnej matki w Zgorzelcu; to już tradycja. Wielką porażką wszystkich motocyklistów Zgorzeleckiej Grupy Motocyklowej było by nie dotrzeć z prezentami do dzieci.

11 LISTOPADA ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI POLSKI

DSC_0501 cover

W tym roku już po raz trzeci uczciliśmy Święto Wszystkich Polaków, udziałem w uroczystościach przygotowanych przez urząd miasta. Po uroczystościach w Zgorzelcu odwiedziliśmy miejsca związane z naszymi kolegami , motocyklistami którzy odeszli na ,,niebiańskie szlaki”.
W miejscowości Czerwona Woda złożyliśmy kwiaty pod tablicą upamiętniającą pomordowanych Polskich Księży na Kresach Wschodnich przez OUN-UPA w latach 1939-1947
W Węglińcu zapaliliśmy znicz pod pomnikiem ,,Pamięci członków rodzin z Kresów Wschodnich, którzy cierpieli i ginęli za to że byli Polakami”.
Wszyscy mieli poczucie spełnienia obowiązku tego dnia.

Zakończenie Zlotu z Huty Pieniackiej 2014

DSC_0257 cover

W tym roku jest siedemdziesiąta rocznica mordu w Hucie Pieniackiej, także w tym roku motocykliści dotarli do Huty Pieniackiej i złożyli kwiaty pod pomnikiem pomordowanych. Przez kilka dni porządkowali cmentarz Polskich Żołnierzy w Brodach na Ukrainie.

Zakończenie sezonu 2014 – relacja

Organizatorem wyjazdu i zabawy także w tym roku był Bogdan. Wspólny wyjazd w Piekielne Doły, kilka kilometrów razem. Miejsce to robi duże wrażenie, zwłaszcza dla osób które tam docierają pierwszy raz. Po powrocie z Czech do Polski zrobiliśmy zakupy uzupełniające w Bogatyni i wyruszyliśmy do ośrodka wypoczynkowego ,,Witka”. Na Witce czekało na nas przygotowane ognisko i prowiant zakupiony wcześniej przez Bogdana. Po wspólnym biesiadowaniu, opowieściach z wypraw motocyklowych i planach na przyszły rok część osób wróciła do domu a część dalej miło spędzała czas i pozostała na nocleg w ośrodku wypoczynkowym.
Dziękujemy Bogdanowi za organizację i liczymy na przyszły rok.

Rajd Warneński – relacja

DSC_0329  cover

W tym roku wyjazd na cały Rajd Katyński był niemożliwy. Sezon bez zaliczonego dłuższego wyjazdu to stracony sezon. Razem z Mariuszem z Węglińca wybraliśmy się na Rajd Warneński. Sądzę że rajd powinien przyjąć inną nazwę bo Warna była punktem przelotowym. Dotarliśmy do Adampola, miejscowości która znajduje się w Turcji i to w części azjatyckiej. Musieliśmy dotrzeć do Istambułu, przejechać 12 pasmowym mostem przez Cieśninę Bosfor i rozbić nasze obozowisko w miejscowości gdzie żyją potomkowie powstańców listopadowych, którzy musieli opuścić Polskę. W Adampolu jest jeszcze wiele osób, które mówią bardzo dobrze po polsku. Byliśmy przyjęci bardzo serdecznie. Adampol swoją nazwę zawdzięcza Adamowi Czartoryskiemu, który tą osadę kupił lub otrzymał i udostępnił polskim uchodźcom. W Adampolu umarł także Adam Mickiewicz. W Belgradzie złożyliśmy wieniec i zapaliliśmy znicze na grobach 17 polskich lotników, którzy lecieli z pomocą dla powstańców warszawskich i tam zostali zestrzeleni. Miejsc związanych z naszą historią odwiedziliśmy bardzo wiele i wszystkie rodziły w nas dużą refleksję.
Przejechaliśmy około 7 tysięcy km, odwiedziliśmy Ukrainę, Rumunię, Bułgarię, Turcję, Serbię, Węgry, Słowację i Polskę.

Wesele Iwonki i Łukasza

59-cover

7 czerwca 2014 mieliśmy zaszczyt brać udział w zaślubinach i weselu syna naszego kolegi Mariusza z Węglińca. Iwonka i Łukasz podjęli wspaniałą decyzję. Życzymy im wszystkiego dobrego na nowej drodze życia. Rodzicom pary młodej dziękujemy za wspaniałe przyjęcie.

Kotlina Kłodzka 2014

87-cover

Kolejny raz w Kotlinie Kłodzkiej.
Kolejny raz wspaniałe trasy.
Kolejny raz miłe towarzystwo.
Kolejny raz udany wyjazd.
Kolejny raz pojedziemy jeszcze raz.

Wyprawa motocyklowa polsko-niemieckie pogranicze

58cover

Wyprawę organizowała Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Fundacja Pro Culture Bono i Zamek Kliczków.
Motocykliści swój rajd zaczęli symbolicznie na placu solnym we Wrocławiu 02.06 o godzinie 9.00, następnie o 11:30 dotarli do Zgorzelca gdzie spotkali się z Zgorzelecką Grupą Motocyklową i o 12.00 wspólnie dotarli do Mostu Staromiejskiego w Zgorzelcu. Ich trasa przebiegała polsko-niemieckim pograniczem po obu stronach Nysy, zwiedzali m.in. okoliczne folwarki, browary i zamki, a swoją przygodę zakończyli 4.06 w Zamku Kliczków.
Wyprawa była kampanią promującą polsko niemieckie pogranicze, a jej uczestnikami ambasadorzy turystyki motocyklowej na Dolnym Śląsku.
Liczba motocyklistów którzy jechali była niewielka. Nas reprezentował SAWA bo otrzymaliśmy tylko jedno miejsce (SAWA był wolny przez te dni i mógł jechać z noclegami oraz bardzo czynnie uczestnicy w organizacji wszystkich naszych akcji).
Jak otrzymam materiały z wyprawy, dołączę do naszej strony.

Dzień Dziecka 2014

106 cover

W tym roku Dzień Dziecka dla Zgorzeleckiej Grupy Motocyklowej trwał trzy dni.
Pierwszego dnia (31 maj) byliśmy na pikniku motoryzacyjnym w Mikułowej i świetlicy wiejskiej w Sławnikowicach gdzie czekały na nas dzieci.
Drugiego dnia (1 czerwca) odwiedziliśmy dzieci w Domu Samotnej Matki w Zgorzelcu oraz dzieci na pikniku w Pieńsku.
Trzeciego dnia (2 czerwca) odwiedziliśmy dzieci w rodzinnym domy dziecka w Trójcy.
We wszystkich miejscach gdzie byliśmy zawieźliśmy prezenty, słodycze i wiele radości.
Kolejny raz okazało się, że znacznie przyjemniej jest dawać niż brać.

Pomoc dla schroniska w Dłużynie 2014

28 cover

Już po raz czwarty wsparliśmy schronisko dla zwierząt w Dłużynie.
Jest to dla nas wielkie przyjemność, że możemy dorzucić naszą skromną pomoc tym bardziej, że wielu z nas ma swoje zwierzęta domowe. Po przekazaniu karmy wyruszyliśmy wspólnie do winiarni w Radomierzycach gdzie wcześniej już gościliśmy na różnych naszych imprezach. Właściciel lokalu przedstawił nam nowego kucharza i zapewnił że wszyscy będą zadowoleni. Po posiłku wybraliśmy się na przejażdżkę i tak minęło niedzielne popołudnie.